דף הבית מידע מקצועי סקרים וניתוחי שוק חללי עבודה משותפים ? לא מה שחשבתם | סטאטוס יועצי נדלן

חללי עבודה משותפים ? לא מה שחשבתם | סטאטוס יועצי נדלן

האם חללי עבודה משותפים הינם הפיתרון היחיד האולטימטיבי למשרדים קטנים ?
מה בין האותיות הקטנות ובין מחיר עמדת העבודה ?
חללי עבודה משותפים הפכו לטרנד, עם זה קשה להתווכח.
כולם מדברים עליהם, מדברים בשבחם ומונים את יתרונותיהם הרבים. אבל מה עם האותיות הקטנות? אלו שאנחנו לפעמים מדלגים עליהן ולא תמיד מתאמצים לקרוא. אז קבלו את האותיות הקטנות של חללי העבודה המשותפים, שנת 2018. רגע לפני שאתם נוהרים ומחפשים משרדים להשכרה או שואפים להיות בחלל כזה או אחר, כדאי שתכירו את ה"כלה".

חללי עבודה משותפים כדאי או לא כדאי ?

חללי עבודה משותפים מאפשרים גמישות, מרחבי עבודה משותפים והתאמה מיטבית לצרכים. את היתרונות כולנו מכירים. אך האם זה מתאים לכולם? התשובה היא לא.
• "הזול עולה ביוקר": אף כי מתחמי עבודה משותפים צורכים פחות מקום, המחירים משמעותית יקרים יותר משכירת משרד פרטי. החברות מספקות שירותים נוספים ומשלמות בעצמן שכירות לבעל המבנה וכמובן שהן רוצות להרוויח מכך. ומי משלם זאת? אתם כמובן.
חשבון פשוט- עמדת עבודה נניח עלותה 2000 שח .שטח השולחן הינו לפי דוגמא זו 2 מטר רבוע כלומר העלות לשכירות הינה 1000 שח למר נטו.
מכאן ניתן להתחיל ולנתח מושגי נדלן ברוטו נטו/ ארנונה/ ניהול / חשמל וכד`.
• לא תוכלו לעצב. במתחמים משותפים אין לכם יכולת לתת את הטאצ` האישי שלכם, הכל כבר מעוצב לפי טעמו של מישהו אחר ואין לכם כל יכולת להשפיע על איך תיראה סביבת העבודה שלכם.
כשם ששכרתם חדר בבית מלון בחופשה – כך אין מיתוג אישי לחללי עבודה לפירמה.
• לא מתאים לחברות גדולות. חברות גדולות ויציבות שיש באפשרותן להתחייב למשרדים לטווח ארוך ולהתאים את אלו לצרכים שלהם, ישלמו מחירים משמעותית נמוכים יותר, ועל כן אין כל סיבה שיפנו למתחמים משותפים.
• התחרות והביקוש על מתחמי עבודה- גדולים. מה ששם אתכם בעמדה שאינה מאפשרת מיקוח. למרות כל הסיבות שמנינו, עדיין הביקוש למתחמי עבודה משותפים גבוה, בעיקר בקרב חברות קטנות. ועל כן, התחרות גדולה וצוברת תאוצה.

חללי עבודה ומשרדים להשכרה ולמכירה

הביקוש למתחמי עבודה משותפים מייצר הוזלה בנדל"ן המסחרי.
העיקרון הפשוט מראה כי בשל תחרות בחללי עבודה – משרדים קטנים נפגעים ומכאן נולדות ההזדמנויות לשוכרים ולמשקיעים.
זול יותר לשכור משרד עצמאי קטן מאשר לשכור מספר חללי עבודה לפירמה.
זה בדיוק הזמן לחפש משרדים למכירה והשקעות . כי למרות ואולי בזכות כל אלו, עם תשואה של כ-7% בשנה ודמי שכירות אטרקטיביים , שוק המשרדים ממצב את עצמו כאפיק ההשקעה האידיאלי בשוק הנדל"ן המסחרי.

ולסיכום, אם אתם חברה קטנה של 3-4 עובדים, שנמצאת במצב של חוסר וודאות להקמת העסק או עם צרכים מאוד ממוקדים, בהחלט ייתכן,שמשרדים להשכרה בתל אביב לדוגמא פחות רלבנטיים בגלל הדרישה להתחייבות מינימלית של תקופה,ובהחלט יתכן שמתחמי עבודה משותפים הם פתרון אידיאלי עבורכם, לפחות לתקופת ההתחלה. אך כל דבר מעבר לזה יתברר כבזבוז כספים יקרים, שניתן היה למנף אותם משמעותית באמצעות נדל"ן מסחרי.סטאטוס יועצי נדל"ן. אנחנו כאן עבורכם. לכוון, לייעץ ולהשיג לכם את המענה המדויק ביותר לצרכים שלכם.